Ukrayna’da Şehirler Arası Ulaşım ve Online Tren Bileti Alma ve Dikkat Edilecekler

Ukrayna’da farklı şehirler gezmek isteyenler ve ya aktarma yapacakların mutlaka bu yazıyı okumalarını öneriyorum .

Ukrayna’da şehirleri arası ülkemiz kadar gelişmiş ve konforlu değil maalesef (Hızlı tren konusunda biraz daha erken davrandılar sadece)

Otobüsle ulaşım felaket (Küçük şehirlere marşutka yani şehir içi dolmuşlarıyla yada eski otobüslerle) ve yollar bizimki kadar gelişmiş değil ve de çetin kış şartları ve pahalı uçak biletleri (Ukrayna hava yolları ) sebebiyle tren ile seyahati tavsiye ediyorum .

Tren bilet ücretleri hem ucuz ve de daha konforlu . Tren ile seyahat eskiden beri nostaljik havası da buna da eklenince tren ile seyahat kaçınılmaz oluyor …

Gelelim Tren Yolculuklarına

Komünizm döneminden kalma trenler ve modern trenlerle oldukça geniş bir ağa sahip .Yolculuklar 30 saate kadara sürebiliyor . Hızlı trenlerle bu süre oldukça kısalmakta . Büyük şehirlerin hepsine hızlı trenler var .

Hızlı tren dışındaki trenlerin çoğunluğu yataklı . Yolculuk esnasında çarşaf-nevresim takımı veriliyor . Kantin pek olmuyor ama duraklarda bir şeyler satan birileri yada büfeler oluyor .Üst taraftaki yataklar biraz fazla yüksekte dikkat etmeniz gerekiyor . Önceliğiniz alt kat olsun . Eşyalar yatakların altında sandıklarda .Yaz yolculuklarında rahat bir şeyler giymeyi unutmayın ve terlik almayı unutmayın .

Hızlı trenler nasıl ?

Hızlı trenlerde kantin ve çok hızlı olmasa da ücretsiz kablosuz ağ mevcut . Gayet modern . Piriz de mevcut .

Ağaçların ve yeşillerin içinden yolculuğun tadı başka .

Aklıma gelmişken yolculuklarda kadın-erkek ayrımı yapılmıyor .

Online Tren Bileti Nasıl Alınır ?(Mobilden)

Resimlerle aşamalı anlatıyorum .

1-Google ana sayfasına “booking uz “yazarak arattırıyor ve üzerine tıklıyoruz .

2-Dil ayarları için sol üst köşedeki üst üste 3 çizgiye tıklayalım .

3-Eng i seçelim .

4-Destinasyonları (seyahat edeceğiniz şehirleri) yazalım

From ‘un üzerine bastığınızda büyük şehirler çıkar. Dikkat etmeniz gereken

• Kiev yerine Kyiv
  • Lvov yerine Lviv
  • Kharkov(Harkov) yerine Kharkiv
  • Odessa yerine Odesa
  • Dnipro merkez için Dnipro-Holovony seçilmelidir.

5-Destinasyon seçildikten sonra ‘Departure Date ‘den tarihiniz girilmelidir.

Bilmeniz gereken 2 aya kadar bilet alınabileceğidir.Yaklaşık 1 ay sonraya Cumartesi’yi seçiyorum  ve Departure date ve Search For Trains’e tıklıyoruz.

6-Aşağıya kaydırarak seferleri görebilirsiniz .

7-Show without avaible seats’ı tıklıyoruz .

Mavi renklilerde yer var demektir.

IC+ yazanlar hızlı tren (Intercity) demektir.Modern ve konforludur .

Herhangi birini tıklıyoruz .

8-Sola doğru kaydırıp dilediğimiz koltuğu seçiyoruz.Fiyatları ve kalan koltukları görebiliyoruz .

9-Seçim yapıyoruz (Sola doğru kaydırıp dilediğimiz koltuğu seçiyor ve Further ‘a tıklıyoruz .

10-Önümüze çıkan “Last name ‘i Türkçe karakterler olmadan (ö,ü,ı,ğ) soy adımızı ve “First name’e ise adımızı yazıyoruz (Ödeme sonrası değişiklik olmuyor ) Add to Chart  a tıklıyoruz .

11-Pay düğmesini tıklıyoruz .

12-Şifresini hatırladığınız e posta adresinizi yazıyoruz ve The agreement with contract offer ı işaretleyip Pay düğmesine tıklıyoruz .

Ödeme ekranından kart bilgilerini görüyoruz .

Daha güvenli olması için ki- bu sitede demir yollarının resmi sitesi-sanal kart kullanabilir yoksa kredi kartımızın bilgilerinizi giriyoruz . Dikkat etmeniz gereken kredi kartımızın yurt dışı alışverişe açık olup olmamasıdır (Müşteri hizmetleri yada bankanızın mobil uygulamasından açabilirsiniz)

Son işlemi yaptığınızda sizi 3D sayfasına yönlendirir ve kayıtlı cep telefonunuza gelen  şifreyi girmeniz gerekmektedir. Sonra işleminiz biter .

Çıktı almam gerekiyor mu ?

Eskiden çıktı ile bilet gişesinden bilet almanız gerekiyordu . Şimdi ise cep telefonunuzdan bileti göstermeniz yeterli ve cihazla tanımlama yapıyorlar .

Not :Online biletlerin iptali mümkün değil .

Biletlerinizi merkez istasyonlardaki gişelerden de alabilirsiniz .

• Mikrofonla konuşurlar .
  • İngilizce pek bilmezler
  • Hızlı konuşurlar ve çabuk sinirlenirler
  • Rusça bilmiyorsanız ya yardım istemeli yada yazarak anlaşmalısınız .

Bu biletleri iptal edip paranızın hepsi olmasa da almak mümkündür . Kredi karttan ödeme yaptıysanız ilgili kart slipini ve bileti, ilgili ofise götürmeli ve bir form doldurmalı ve gişeden paranızı geri alabilirsiniz .

Kiev için Hilton oteli bitişiğinde binadan hemen girişte solda başvurabilirsiniz .

Son olarak Kiev’deki  deneyimlerimi size anlatayım .

Kiev ,başkent olduğu için tren seferleri yoğun . Tren biletimi almış ve Kharkov’a gidecektim . Trenin kalkmasına 20 dakika kalkmasına rağmen her yeri ve tabelaları kontrol etmeme rağmen treni bulmadık  ve son dakikalarda birinin yardımıyla bulabildik . Bindikten bir dakika sonra tren hareket etti .

Başka bir deneyimim de Vinnitsa ‘ya giderken oldu . Çok da geç gelmeme ve her yere kontrol etmeme  rağmen bir türlü treni bulamadım . Görevliye sorduğumda ana garın dışında metronun arka kısmında da peronlar varmış !!